" Se makaa lumessa.
Se on ihan sekaisin.
Se on vetänyt ranteensa auki.
Veri pulppuaa sen käsistä valkealle hangelle. Sen pikkuisen viaton veri.
Se tärisee. Sen on kylmä, tajuutsä?
Se vapisee pelosta.
Se pelkää kuolemaa.
Ja sä vaan katsot vierestä. Etkö sä tajuu et se kuolee?
Mikset edes yritä auttaa sitä?
Etkö sä edes välitä enää mistään?
Sä vaan annat sen kuolla siihen.
Idiootti!
Etkö sä tajuu et se olen minä?"
(tuntematon.)